Page (dag 15 en 16, 7 en 8 augustus 2016)

8 augustus 2016 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag (zondag) hebben we een reisdag van ruim 3 uur naar Page. Wij zijn op tijd vertrokken en waren tegen 12.00 uur over, ondertussen zijn we weer terug gegaan in de tijd, waardoor het verschil met Nederland weer 9 uur is. Dit komt omdat wij van de staat Utah naar Arizona. Wij konden nog niet inchecken, helaas. Dan maar even boodschappen gedaan en van hieruit zijn wij naar Wahweap gereden. Van hieruit een schitterend uitzicht over de lake powell. Het water is echt superblauw.

Het is 35 graden, dus te warm om een route te lopen. Tegen 14.15 uur konden we inchecken bij het hotel, maar helaas onze kamer was nog niet klaar. De kinderen zijn gaan zwemmen en wij wachten tot we konden inchecken, dit was tegen 15.15 uur.

Tegen 17.00 uur zijn we naar de horse shoe bend gereden, dit is een canyon, waar je van bovenaf een mooi uitzicht hebt. De tocht er naar toe is 2,4 km. Je werd van tevoren gewaarschuwd dat het extreem warm (35 graden) is en dat iedereen een flesje water mee moet nemen, echt wat een hitte. Wij hebben een klein stukje gelopen maar zijn teruggegaan. Daarnaast kun je geen mooie foto’s maken omdat je tegen de zon in foto’s maakt. Tegen 19.00 uur zijn wij teruggegaan, de wandeling er naar toe was nu goed te doen. Wij hadden een mooi uitzicht met de ondergaande zon. Super, toch nog mooi gelukt.

Vandaag (maandag) hebben we besloten om gelijk na het ontbijt te vertrekken naar de water holes Canyon. Wij hebben ons goed voorbereid, iedereen water bij zich. Dit is een reservaat van de indianen (the Navajo nation) en je moet hier apart een kaartje voor kopen om er op te mogen. Dit kaartje moet je kopen in de plaats Jeehee. Je moet er apart naar toe rijden. Er is ons uitgelegd hoe wij er moeten komen. Wij op zoek naar de parkeerplaats voor de bridge, wij zoeken, maar wij zagen geen andere auto’s. Blijkt dat wij de enigste zijn die deze canyon lopen. De ingang hebben we snel gevonden, maar het pad konden we niet vinden, totdat wij zagen dat het pad werd aangegeven met stenen en waar je tussen door kunt. Je moet goede schoenen aan, want het is klimmen en klauteren, maar de moeite waard om te lopen, wat mooi en wat bijzonder. Het viel mee met de hitte, bij even schaduw, een pauze. Bij elke bocht was het een verrassing wat er weer zou komen. Schitterend. Veel foto’s gemaakt. Na deze wandeling weer teruggegaan naar het hotel om een verkoelende duik te nemen in het zwembad!