Grand Canyon (dag 18, 10 aug 2016)

10 augustus 2016 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Na een hele koude nacht, wat had ik het koud, slecht geslapen in de tent. Op een gegeven moment een vestje en sokken aangedaan. Vandaag een extra deken geregeld, hopen dat dat beter gaat.

Wij zijn naar de Grand Canyon geweest. Na veel moeite een parkeerplek gevonden. Even lekker een broodje gegeten en toen met de shuttle naar de rode route, hier hebben je de mooiste plekken om de canyon te bewonderen. Wij moesten eerst met de blauwe route. In de shuttle werd ons gezegd dat er slecht weer op komst is en als het gaat onweren, niet onder de bomen schuilen, en de mensen worden dan allemaal zo snel mogelijk naar beneden gebracht met de bussen. Dit is ongeacht waar je staat, hoeft niet bij een halte. Bij het eerst punt viel het nog wel mee met het weer, Maricopa point. Wat een schitterend uitzicht. De Grand Cayon doet echt zijn eer aan. Geweldig, gigantisch.

Hierna naar Powell point gelopen, een route van 0,8 km, maar dit is niet vlak, hierna naar hopi point gelopen en met de bus naar mojavi point omdat de lucht dreigender werd en je in de verte steeds gerommeld hoorde. Bij dit laatste punt reed de bus weg en toen begon het te druppelen. Snel wat foto’s gemaakt, het uitzicht werd steeds slechter.  Vanaf Mojavi besloten om de bus te nemen om terug te gaan. Wij stonden nog niet in de bus of het begon echt te regenen. Het was spannend, maar het weer viel gelukkig mee. Wat een schitterend landschap.

Op de terugweg zijn wij doorgereden naar Williams. Dit authentieke plaatsje ligt aan de route 66 en ziet er bijzonder uit. Dit moet je gezien hebben.