Laatste dagen in San Diego

16 augustus 2016 - San Diego, California, Verenigde Staten

Na het bezoek aan het Joshua Tree Park zijn wij naar San Diego gereden om de vakantie af te sluiten bij familie. Wij werden verwelkomd met een gezellige BBQ. Het is super leuk om het leven en de cultuur te zien in een ander land. Wij, uit het kikkerlandje Nederland, verbazen ons elke keer weer dat alles "big" is in Amerika. Deze ontdekking deden wij ook al tijdens de rondreis. Dit is wel wennen, vandaar ook de grote auto waarin wij reden, grote koelkasten etc.

Zaterdag en maandag zijn wij naar het strand geweest in San Diego. Het strand is schoon, net als het water. Heel mooi strand. Er wordt veel gesurft en gebodyboard. Sven en Thijmen probeerden het onder de knie te kijgen. Wat heel goed gelukt is, maandag zijn ze niet uit het water geweest. Zo mooi vonden ze het. Jurre durfde zaterdag niet zo ver het water in, maar maandag was ook hij niet uit het water te slaan en durfde hij veel meer. Maandag was een hele sterke stroming, met hoge golven en een lekker briesje. Dit was genieten aan het strand.

Zondag zijn wij naar "de Midway" geweest. Dit is een vliegdekschip dat aan de kade ligt in San Diego. De haven, die ligt dicht bij de luchthaven. Deze heeft een landingsbaan, maar dit is tevens de startbaan. Elke 9de seconde, vertrok of landde er een vliegtuig. Deze vloog midden over de stad. Het vliegdekschip is enorm groot. Er werkten 4.400 mensen op dit schip. Er staan verschillende vliegtuigen en heli's op het dek. Bijzonder om dit allemaal te bekijken, helemaal omdat dit in Nederland niet mogelijk is.

Hierna naar "Cabrillo" gereden. Dit is een uitkijkpunt over de stad San Diego. Het was goed weer en dus hadden wij een goed uitzicht over de baai van San Diego. Wij konden zelfs Mexico zien liggen. Op de weg naar dit uitkijkpunt kwamen wij langs een militair kerkhof. Er zijn duizenden graven, heel indrukwekkend gezicht.

's Avonds bij thuiskomst, lekker pizza gegeten. Deze pizza's waren een stuk groter (18 inch) als bij ons in Nederland, maar zeker net zo heerlijk.

Wij hebben enorm genoten van de gastvrijheid en hele fijne dagen gehad bij de familie. Fijn om op terug te kijken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade