Death Valley naar Las Vegas (dag 10, 2-8-2016)

2 augustus 2016 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Vandaag iets later vertrokken dan anders, omdat het gister nog warm was en de kinderen nog laat hebben gezwommen. Het water was lauw, ze zeiden, mam dit is echt een zwembad voor jou, lekker warm. Voordat wij naar Las Vegas rijden wouden wij naar Bad water,​ ondertussen kwamen wij langs de Golden Canyon. De gehele canyon is 4 mijl, maar vanwege de hitte hebben we besloten om deze niet te lopen. Wij zijn er alleen een klein stukje ingelopen voor de foto's. Wij hebben onze weg vervolgd naar Badwater, een groot zoutmeer en het laagste punt onder zeeniveau, nl. 86 meter. Wij zijn een klein stukje richting het meer gelopen, maar vanwege te hitte (46 graden) zijn we tot de helft gelopen. Het was niet te doen, ondanks dat we veel water bij ons hadden. Onze weg vervolgd en toen kwamen we langs Devils golf course,  dit is een vlakte bedekt met 1 tot 2 meter haliet, een hele bijzondere omgeving. Wij kwamen ook nog langs het Zabriskie point, hier heb je een geweldig panoramisch uitzicht, en zie je de grote verscheidenheid aan omgeving. Onze weg vervolgd, om te gaan genieten van het bijzondere leven in Las Vegas.

Voor de verandering hebben we een appartement bij Holiday Inn. Super en zeer luxe!