Yosemite park (31 juli 2016)

31 juli 2016 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Vanmorgen op tijd vertrokken naar Yosemite park. Wij hadden van tevoren al gekeken welke wandelroutes we zouden lopen. Dat zou de vendur trail tot aan de bridge en de trail naar Yosemite lower fall. Begin van het park was de Bridanveil Fall, dit was een waterval die nu een stuk kleiner is dan in de winter. Het was een klein stukje lopen, over rotsen. Het was zo druk in het park dat het moeilijk was om een parkeerplek te vinden. Wij vonden uiteindelijk een plek (half dome village) en hebben besloten om met de busshuttle naar de startpunten van de wandelplekken te gaan. Wij wouden met de bus van punt 14 naar 16, maar elke bus die kwam zat vol en dus zat er niets anders op dan te gaan wandelen. Dit viel goed te doen. Daarna de trail naar de Vendur Bridge. Een hele mooie route, de heenweg ging berg op, met af en toe een pauze in de hitte, maar het was de moeite waard om te doen. Een hele mooie natuur. Hierna met de shuttlebus naar de Yosemite Fall, ook dit was een zeer mooie wandelroute. In de hitte, bergop, maar de uitzichten waren het zeker waard om te zien omdat het onbeschrijflijk mooi is. Moe maar voldoen zijn we weer terug gegaan naar de campground en lekker afgekoeld in het zwembad. Dit hadden we verdiend.