17 mile drive en San Francisco (dag 4, 27-7-2016)

27 juli 2016 - Monterey, California, Verenigde Staten

Vanmorgen hebben we de 17 mile drive gereden. Een zeer bijzondere route met zeer veel mooie zichtpunten. Alles wordt omgegeven door een grote golfbaan, daarnaast heel veel grote landhuizen. De route liet bijzondere bomen zien, ruwe kust, rotsen die uit zee staken en  hierop zaten dan zeeleeuwen en zeehonden. Zag er heel mooi uit!

Hierna onze weg vervolgd naar San Francisco, onderweg heerlijk geluncht op een mooi plekje, aan de kust. Tegen 16.00 uur waren we in San Francisco, wat een geweldige stad, bijzonder druk. Marcel zei al, ik rij naar het hotel en parkeer de auto. Bijna bij alle wegen moet je de hellingsproef doen, maar met een automaat gaat het allemaal wat makkelijker. Bij het hotel kon je moeilijk parkeren en alles is eenrichtingsverkeer dus we hebben een paar rondjes moeten rijden om de auto te kunnen parkeren. De auto is te groot om in de parkeergarage te doen, gelukkig was er plek achter het hotel, gelukkig. Wij zaten op vloer7, met een schitterend uitzicht op de Golden Gate Bridge, helaas was het mistig. San Francisco wat bijzonder, leuke huizen en leuke straten. Wij zijn naar de Lombordstreet gelopen, vanaf ons hotel aan de van Ness area was het een gigantische klim. Deze street is beroemd omdat het een bochtige (zigzaggende) straat is, met veel bloemen en planten. Deze straat komt veel voor films. Er was gewoon een file naar deze straat toe, leuk om gezien te hebben. Hierna doorgelopen naar Fischerman’s warf. Wat een commercieel gebied. We hebben er gegeten en toen we hierna buitenkwamen was de temperatuur enorm gezakt. Ik heb werkelijke mijn jas aangedaan en mijn lange broek kwam goed van pas.